Webredacteur in de rol van seo-specialist

seo, seo, je krijgt het niet cadeau.
Seo, seo, je krijgt het niet cadeau. (foto: pixabay.com)

Wow, dat was een leuke ervaring! Een klus als seo-specialist. Eerder heb ik als webredacteur vanaf de zijlijn de nodige kennis en ervaring opgedaan over seo. Ik werkte samen met een seo-specialist voor wie ik teksten voor landingpagina’s schreef. Deze pagina’s gingen soms best goed scoren in Google. Helaas kwam het ook voor dat een pagina ging dalen in Google na mijn ‘seo-aanpassingen’, grr. Maar nu kwam er dus een nieuwe uitdaging op mijn pad. Ik werd ik gevraagd om als vrijwillig seo-specialist aan de slag te gaan bij een ‘ANBI-organisatie’. Je weet wel een organisatie met een goed doel/maatschappelijk belang. Leuk! Doen we!

“Webredacteur in de rol van seo-specialist” verder lezen

Aardige webredacteur zoekt werk

Bestaat er een haargroeimiddel om haar op mijn tanden te krijgen? Of een eelt-transplantatie zodat ik harder met mijn vuist op de tafel kan slaan? Of zal ik toch maar draculatanden aanschaffen zodat ik beter van mezelf kan afbijten. Hmm, nee doe mij dan toch maar liever een blok beton. Ben ik lekker stevig naar de stakeholders toe. Als aardige webredacteur is bovenstaande feedback soms moeilijk te verkroppen. Gewoon omdat je met aardig zijn bij je vorige klussen je werk toch goed hebt kunnen doen.

“Aardige webredacteur zoekt werk” verder lezen

MarCom 2013 – contentmarketing en direct mailing

Dit verslagje heb ik nog liggen en is wellicht ook interessant voor jou. Ik ging samen met een collega naar MarCom 2013, een jaarlijks gratis congres over marketingcommunicatie, georganiseerd door vakblad Adformatie. Communicatie- en marketingspecialisten kunnen er nuttige workshops volgen en bedrijven in de marketingbranche presenteren zich aan potentiële klanten.

“MarCom 2013 – contentmarketing en direct mailing” verder lezen

Old school seo

Foto: Pixabay.com
Foto: Pixabay.com

Soms denk ik terug aan die goede oude tijd. Toen je via keywords een pagina kon optimaliseren voor Google. Zo haalde je je bezoekers binnen. En verder leg je een goede linkjuice aan op je website. Het idee van nu is dat je via kwalitatieve en relevante content je vindbaarheid op Google een boost geeft. En uiteraard zorgen voor de juiste binnenkomende links.

“Old school seo” verder lezen

Grasduinen in Google Analytics

grasduinen-google-analytics
Foto: pixabay.com

Ik vind het nuttig en leerzaam om in Analytics rond te kijken. Het is de laatste tijd een stuk gebruiksvriendelijker geworden. Er staan zelfs vraagtekens bij om uit te leggen wat bijvoorbeeld bounce en CTR is. Ook het installeren van Analytics op je site is nu een peulenschil. Een jaar geleden vrat ik mezelf nog op achter de pc omdat ik maar niet begreep wat het verschil was tussen een account, profiel en webproperty.

“Grasduinen in Google Analytics” verder lezen

Houdt Google rekening met spaties en koppeltekens?

Samenstellingen zijn best lastig. Als je het volgens de Nederlandse taal goed wil doen, krijg je soms heel lange woorden. Voor de leesbaarheid kun je wel werken met koppeltekens. Spaties tussen de losse woorden is taaltechnisch gezien toch uit den boze. Er is zelfs een stichting ongewenst spatiegebruik opgericht om dit soort ingeburgerd foutief taalgebruik tegen te gaan. Moet je er nu op inspelen dat mensen graag spaties gebruiken waar dat eigenlijk niet mag?

“Houdt Google rekening met spaties en koppeltekens?” verder lezen