Blog

Ik morrel, jij morrelt, wij morrelen aan elkaars teksten

Vooruit, morrel
Doe je wel voorzichtig met mijn teksten? (foto: Pixabay)

Het hoort bij je werk: teksten geschikt maken voor het web. Je krijgt basisteksten aangeleverd en hiermee ga je aan de slag. En dan volgt tot slot de inhoudelijke check. Tijdens het redigeren zorg ik dat de wijzigingen zichtbaar zijn. Dan weet de inhoudelijk deskundige tenminste wat je met zijn tekst hebt gedaan. En begrijpelijk, het doet best wel eens pijn als iemand je tekst redigeert. Ik weet hoe het voelt. Ook aan mijn teksten wordt wel eens geklust. Door één iemand. En soms ook door 2 personen, tegelijk… Mmm, dat laatste is sowieso niet handig.

Lees verder Ik morrel, jij morrelt, wij morrelen aan elkaars teksten

Hoe goed is je tekst? Over copywriters en tekstschrijvers

Bij copywriting schrijf je teksten die het gedrag van de lezers beïnvloeden. Een copywriter mag van mij best meer verdienen. Ik heb bij mijn laatste klus ervaren dat in short copy best veel tijd gaat zitten. Inspelen op de behoefte van de klant: het lijkt een open deur. Maar om het goed te doen… En dan echt op B1-niveau. Pittig. Al was ik heus trots op mijn tekstjes, soms had ik zo mijn jaloerse momenten. Dan dacht ik: wow, dit stukje tekst slaat de spijker op zijn kop. Of: poeh hé, zoiets ingewikkelds uitleggen in zo weinig woorden: bravo!
Lees verder Hoe goed is je tekst? Over copywriters en tekstschrijvers

Webredacteur in de rol van seo-specialist

seo, seo, je krijgt het niet cadeau.
Seo, seo, je krijgt het niet cadeau. (foto: pixabay.com)

Wow, dat was een leuke ervaring! Een klus als seo-specialist. Eerder heb ik als webredacteur vanaf de zijlijn de nodige kennis en ervaring opgedaan over seo. Ik werkte samen met een seo-specialist voor wie ik teksten voor landingpagina’s schreef. Deze pagina’s gingen soms best goed scoren in Google. Helaas kwam het ook voor dat een pagina ging dalen in Google na mijn ‘seo-aanpassingen’, grr. Maar nu kwam er dus een nieuwe uitdaging op mijn pad. Ik werd ik gevraagd om als vrijwillig seo-specialist aan de slag te gaan bij een ‘ANBI-organisatie’. Je weet wel een organisatie met een goed doel/maatschappelijk belang. Leuk! Doen we!

Lees verder Webredacteur in de rol van seo-specialist

Ook beschikbaar als seo-tekstschrijver

Seo-teksten nodig? Schakel een seo-bikkel in. Foto: Pixabay.com
Seo-teksten nodig? Schakel een seo-bikkel in. Foto: Pixabay.com

Mijn tijd tussen webredactieklussen vul ik graag op als seo-tekstschrijver. Ik weet van alles over het vergelijken van energieleveranciers, internetaanbieders en verzekeraars. Maar ik ben ook bereid om mij op andere onderwerpen in te lezen.
Lees verder Ook beschikbaar als seo-tekstschrijver

Aardige webredacteur zoekt werk

Bestaat er een haargroeimiddel om haar op mijn tanden te krijgen? Of een eelt-transplantatie zodat ik harder met mijn vuist op de tafel kan slaan? Of zal ik toch maar draculatanden aanschaffen zodat ik beter van mezelf kan afbijten. Hmm, nee doe mij dan toch maar liever een blok beton. Ben ik lekker stevig naar de stakeholders toe. Als aardige webredacteur is bovenstaande feedback soms moeilijk te verkroppen. Gewoon omdat je met aardig zijn bij je vorige klussen je werk toch goed hebt kunnen doen.

Lees verder Aardige webredacteur zoekt werk

Mijn ontembare drang om informatie te delen..

Soms, vaak in de trein, ga ik mijmeren over internet en over alle informatie die ik wil delen. De leukste dingen om met kinderen te doen in mijn woonplaats. Of allerhande weetjes, bijvoorbeeld hoe je de hik kwijt raakt of het beste water uit je oor krijgt na het zwemmen. Of jeugdsentiment, foto’s van Sporthuis Centrum of jeugdseries.
Lees verder Mijn ontembare drang om informatie te delen..

MarCom 2013 – contentmarketing en direct mailing

Dit verslagje heb ik nog liggen en is wellicht ook interessant voor jou. Ik ging samen met een collega naar MarCom 2013, een jaarlijks gratis congres over marketingcommunicatie, georganiseerd door vakblad Adformatie. Communicatie- en marketingspecialisten kunnen er nuttige workshops volgen en bedrijven in de marketingbranche presenteren zich aan potentiële klanten.

Lees verder MarCom 2013 – contentmarketing en direct mailing

Old school seo

Foto: Pixabay.com
Foto: Pixabay.com

Soms denk ik terug aan die goede oude tijd. Toen je via keywords een pagina kon optimaliseren voor Google. Zo haalde je je bezoekers binnen. En verder leg je een goede linkjuice aan op je website. Het idee van nu is dat je via kwalitatieve en relevante content je vindbaarheid op Google een boost geeft. En uiteraard zorgen voor de juiste binnenkomende links.

Lees verder Old school seo

Keywords not provided in Google Analytics

Poeh, das nou jammer die not provided keywords. Google is in Google Analytics volledig gestopt met het geven van informatie over de keywords waarop mensen een betreffende pagina hebben gevonden. Eerst was dit al het geval voor gebruikers die op Google ingelogd waren, maar nu geldt het voor iedere websurfer die Google gebruikt.

Lees verder Keywords not provided in Google Analytics