Meervoud en enkelvoud in Google

Een pagina optimaliseren voor een woord in enkelvoud of meervoud maakt naar mijn idee wel uit. Bijvoorbeeld schoenmaker of schoenmakers. Je krijgt er verschillende zoekresultaten mee in Google. Moet je dan 2 seo-pagina’s maken? Eentje voor enkelvoud en een voor meervoud?

Meervoud+enkelvoud mogen op 1 pagina

Tsja, om nu 2 aparte pagina’s te maken waarbij de een zich richt op enkelvoud en de ander op meervoud is ook zowat. En gelukkig dat hoeft ook niet van de seo-specialist. Combineer ze beter gewoon op 1 pagina.

Opmerking 17-2-2016: laatst nog weer nagevraagd aan andere SEO-specialist. Die zegt ook dat Google steeds minder onderscheid maakt tussen enkelvouds- en meervoudsvormen. Een reden om ze beide te gebruiken in één en dezelfde SEO-tekst.

Google, je luistert niet naar me

Nog even terugkomend op de zoekresultaten op het woord schoenmaker. Het frustrerende is dat bij de eerste 3 zoekresultaten niet het woord schoenmaker voorkomt. Het woord ‘schoenmaken’ is juist gehighlight in title en metadescription. Google is dus eigenwijs. Je tikt schoenmaker in, maar krijgt resultaten met ‘schoenmaken’. Hoe kan dit?

  • Ik denk dat Google sowieso voor je denkt. Zo van ‘je kunt beter zoeken op schoenmaken’ daar heb ik betere resultaten voor.
  • Daarnaast passen de website-eigenaren ook een handig trucje toe. Vanaf allerlei pagina’s wordt gewoon veel naar de betreffende pagina’s gelinkt, met als ‘linktekst/ankertekst’ het woord ‘schoenmaker’. Dit heeft effect op de keywords waarop de pagina te vinden is. Het schijnt dat een tijd geleden om diezelfde reden Adobe reader in de zoekresultaten verscheen als je in Google ‘klik hier’ invulde.

Iemand anders ervaringen met meervoud en enkelvoud in Google?

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *