Maak werk van je landingspagina’s

Geef de nerveuze aapjes die je website zoeken een banaan, aldus Aartjan van Erkel.
Geef de nerveuze aapjes snel een banaan, aldus Aartjan van Erkel. Google hem! Aanrader. (foto: pixabay.com)

Huh? Een pagina die niet is opgenomen in het navigatiemenu. Een pagina die alleen via Google te vinden is. Wat is dat voor een gekke pagina? Een landingspagina! Een landingspagina (ook wel seo-pagina genoemd) heeft de volgende 2 doelen:

  • Zorgen dat de pagina op de keywords of keywordcombinatie hoog in Google komt zodat je veel bezoekers krijgt.
  • Zorg dat bezoekers op de pagina zo snel mogelijk op de call to action (cta) klikken. Uiteraard wil je ze informeren, maar het draait toch om de conversie.

Begin je met landingspagina’s? Doe het goed, of kap ermee.

Vormgeving landingspagina

Doe in blokjes! Een pagina met een lap tekst oogt niet mooi, probeer er iets mooiers van te maken. Blokjes content moeten het zijn en de pagina moet in 2 a 3 kolommen worden verdeeld. Als je door je oogharen kijkt moet de pagina er aantrekkelijk uit blijven zien. Zet niet alleen tekst in de blokjes, maar ook:

  • usp-lijstjes
  • ervaringsverhalen
  • logo’s van keurmerken
  • cijfermatige info (xx personen kochten dit product)
  • beelden van tevreden mensen

Werk met tabbladen

Oh en als je toch nog  veel content kwijt wilt (omdat Google van veel content houdt), gebruik dan tabbladen. Wat je tegenwoordig ook ziet is dat er een intro op een landingspagina staat met een button ‘lees meer’. Klik je daar op dan verschijnt de overige tekst. Lijkt een beetje op cloacking.. (tekst voor bezoeker verbergen, maar wel vindbaar voor Google bots).

Veel succes met je landingspagina, zie ik tips over het hoofd? Let me know!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *